در ادامه دیدارهای هفتگی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با زندانیان، مشکلات قضایی ۱۹ مددجو زندان شوشتر بررسی و به درخواست آنان پاسخ داده شد. 

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همزمان با این برنامه، خوشبختانه اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان، توانستند با تلاش و همت خود و در اقدامی جهادی ۴ نفر از مددجویان این زندان را بوسیله ارفاقات قانونی و جلب رضایت شکات آزاد کنند.

او ضمن تقدیر از فعالیت های اثرگذار شعبه شورای حل اختلاف زندان شوشتر در فراهم کردن آزادی بیش از ۱۷ نفر مددجو این زندان در ۲ ماهه نخست سال جاری خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های بسیار مهم و مؤثر دستگاه قضایی استان استفاده و بهره از ظرفیت بزرگان و سران عشایر در گسترش فرهنگ صلح و گذشت، حل و فصل پرونده های زندانیان و کاهش جمعیت آنان می باشد که این معاونت با تشکیل کارگروه مشترک با زندان و راه اندازی ۱۰ شعبه شورای حل اختلاف در زندان ها در مدت یک سال توانست ۵۰۰ نفر از زندانیان را آزاد و از ورود ۴۵۰ نفر به زندان جلوگیری کند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در ادامه بیان داشت: با توجه به اهمیت کاهش جمعیت کیفری و در راستای اجرای برنامه های عملیاتی، معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان بصورت مستمر و با استفاده از تمامی ظرفیت ها هر هفته به بررسی و رفع مشکلات زندانیان، یکی از زندان های استان می پردازد و این دیدارها تاکنون آثار فراوانی در کاهش جمعیت و آزادی زندانیان داشته است.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ صلح ، سازش و آزادی زندانی‌های محکومین به قصاص در اولویت برنامه‌ها قرار دارد گفت: بررسی پروند‌ه‎ها به صورت چهره به چهره و فرد به فرد بر اساس شرایط اجتماعی و جسمانی مددجویان زندانی مورد توجه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.